2012 m. balandžio 14 d., šeštadienis

Koncertų savaitė

Nors atostogos ir baigėsi, bet šią savaitę praleidau prasmingai.
Nuo antradienio iki šiandienos  vyko XXI Tarptautinių jaunųjų muzikantų festivalis. Choristė Neringa parūpino man nemokamus pakvietimus į festivalio koncertus. Tad trečiadienį parašiau Edžiui ir ėjome į koncertą. Tą dieną koncertavo vaikinas  Eugene Chepovetsky iš Latvijos, pianistės Kamilė Zaveckaitė ir Anahit Aroushanyan .Kaip įprastai skambėjo klasicizmo ir romantizmo epochų kūriniai. Mano nusivylimui pianistė iš Kosta Rikos šiemet į festivalį neatvyko kaip beje ir Alexandra Masaleva.
 Penktadienio vakarui turėjau 4 pakvietimus, bet deja niekas nerado laiko prisijungti išskyrus kursioką Tomą. Koncertą pradėjo pianistas iš Prancūzijos Alexandre Kantorow. Jis berods atliko F.Šopeno, S.Rachmaninovo, F.Listo kūrinius. Labai gerai pasirodė. Po jo grojo akordeonistė Maryia Arol iš Gudijos ir pianistas bei violončelistas Kuisma Sippola. Jis pirmiausia atliko 3 kūrinius fortepijonu, o vėliau violončele. Bet vis gi padariau išvadą, kad koncertą galėjo užbaigti prancūzas, nes jis stipriau pasirodė.
 Šiandien ryte ėjau į dirigavimo paskaitą. Grįžau apie 13h, o vakare ėjau į baigiamąjį festivalio koncertą. Išgirdau dar negirdėtus atlikėjus ir jau festivalio metu matytus veidus. Šį kartą atlikėjai koncertavo su Kauno miesto simfoniniu orkestru, kuriam vadovavo Martynas Staškus. Pirmoje dalyje skambėjo Haidno, Mocerto koncertai, bet kadangi aš nesu klasicizmo mėgėja tai jaučiau, kad mano protas ir širdis atsijungę :D Kas nustebino tai, kad šiandien pagaliau susirinko beveik pilna salė, nes kitomis festivalio dienomis klausytojų buvo labai mažai ( net į balkoną neleido). Labai apmaudu, kai susirenka taip mažai žmonių. Tiesiog aš žinau kaip nesmagu, kai tu ruošiesi koncertui,  išeini į scena, o ten sėdi tik keli klausytojai. O juolab šiuo atveju, kai jaunimas atvažiavo iš užsienio. Bet grįžkim prie festivalio. Mano dėmesį patraukė antroje dalyje skambėjęs Mocerto koncertas fortepijonui ir orkestrui atliekamas Barbare Tataradze. Ai, dar vienas juokingas dalykas, tas pats koncertas skambėjo pirmos dalies pabaigoje, bet jį atliko suomis Kuisma Sippola. Mes su Ramute susižvalgėme, sakom "Nejau čia tas pats koncertas", Žiūriu ir kiti žiūrovai šnabždasi. Bet visgi gruzinukė geriau atliko koncertą. Daug jausmingiau, išklausytai. Vėliau grojo saksofonistas iš Norvegijos Havard S. Njolstad. Jis atliko A.Glazunovo koncertą saksofonui ir orkestrui. Kūriniui įpusėjus, Ramutė atsisuko į mane ir sako " Jis basas". O man pasigirdo jis pasas. Galiausiai iš trečio karto kai pasakė "Jis basas. Be batų" pažiūrėjau į jo kojas, žiūriu iš tiesu be batų. Matyt taip geriau jaučia atramą. Sugrojo labai šauniai, beje labai įdomus kūrinys, toks kontrastingas, spalvingas savo nuotaikomis  Koncerto pabaigoje pasirodė Alexandre Kantorow iš Prancūzijos. Atliko negirdėtą koncertą, bet man patiko ir ne man vienai. Vaikinas susilaukė tiek plojimų, kad bisui sugrojo dar vieną kūrinuką po kurio buvo publikos iškviestas dar kartą į sceną. Man rodos visa man patikusi trujlė buvo grįžus į sceną: gruziniukė sugrojo kūrinuką bisui, prancūzas tik saksofonistas nesugrojo, bet taip pat susilaukė didelių klausytojų ovacijų.
Taigi, esu pilna teigiamų emocijų . Mano savaitė nusisekė. Tiesa savaitė nepasibaigė, ryt važiuoju pas močiutę švęsti Velykų.O ateinančią savaitę laukia daug atsakingų darbų. Tad iki greito, mielieji !

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą