Vakar “Muzikos
mokytojų“ grupė užvedė labai idomią
diskusiją apie tai, kad pradinių klasių mokytojai veda muzikos pamokas. Tad nusprendžiau
papasakoti Jums apie situaciją Izraelyje, šiuo klausimu.
Kai atvažiavau į Izraelį, išsiaiškinau,
kad su bendrosios muzikos didaktikos bakalauro diplomu aš negaliu dirbti
muzikos mokytoja pradinėje, vidurinėje mokykloje (tačiau galiu dirbti muzikos
mokyklose ). Tam kad dirbti muzikos mokytoja, turiu pabaigti dviejų metų studijas,
kad gauti pažymėjimą patvirtinantį, kad galiu dirbti mokytoju.
Tad
patvirtinus diplomą, surinkus visus
dokumentus reikia užsirašyti universitete arba koledže į pokalbį-egzaminą su
muzikos pedagogikos katedros vedėja. Šio
pokalbio metu reikia pagroti instrumentu, kuriuo groji ir padainuoti
izraelietišką dainą. Vėliau tavęs klausia įvairių klausimų, kodėl nori būt
mokytoju, kaip vaikus mokintum dainos, kaip pravestum muzikos klausymą ir t.t. ir
tada lauki atsakymo iš universiteto: tave priėmė ar ne.
Studijos
trunka du metus ir per šiuos du metus tu turi tiek muzikinius dalykus, tiek
pedagoginius: dirigavimas,
instrumentas,
dainavimas,
solfedis,
muzikos istorija,
choras,
darbas su vaikais 0-6,
darbo metodikos su 7-18 amžiaus vaikais,
muzikos pamokų praktika,
vaiku choras.
Nemuzikiniai dalykai:
kokybinis tyrimas,
darbas su specialių poreikių vaikais,
multikultūralizmas,
mokytojas kaip auklėtojas,
psichologijos pagrindai,
egzaminai ir vertinimas,
mokytojo elgesys darbo vietoje,
vadovavimas klasei ir disciplina,
kognitivizmas,
mokymo (dėstymo) teorija.
Tai atskiri kursai, kurie trukdavo semestrą arba du semestrus. Tad visos pedagoginės temos buvo gan plačiai apžvelgtos. Suprantama, kad visur reikėjo atlikti tam tikrus darbus, laikyti egzaminus ir pan.
instrumentas,
dainavimas,
solfedis,
muzikos istorija,
choras,
darbas su vaikais 0-6,
darbo metodikos su 7-18 amžiaus vaikais,
muzikos pamokų praktika,
vaiku choras.
Nemuzikiniai dalykai:
kokybinis tyrimas,
darbas su specialių poreikių vaikais,
multikultūralizmas,
mokytojas kaip auklėtojas,
psichologijos pagrindai,
egzaminai ir vertinimas,
mokytojo elgesys darbo vietoje,
vadovavimas klasei ir disciplina,
kognitivizmas,
mokymo (dėstymo) teorija.
Tai atskiri kursai, kurie trukdavo semestrą arba du semestrus. Tad visos pedagoginės temos buvo gan plačiai apžvelgtos. Suprantama, kad visur reikėjo atlikti tam tikrus darbus, laikyti egzaminus ir pan.
Pagrinde
su manim mokės studentai, kurie studijavo muzikos technologijas, muzikologiją
arba muzikos terapiją (bakalauro ). Taip pat buvo keletas akademikų, kurie baigę fortepijoną,
smuiką.
Kur gali dirbti muzikos mokytojas ?
Muzikos mokytojas gali dirbti:
- darželiuose
- pradinėje mokykloje (1-6 klasės)
- vidurinėje (7-12 klasės)
- privačiose muzikos mokyklose
- konservatarijonuose - muzikos mokyklos priklausančios miesto savivaldybei
- dirbti mokyklose pagal specialią programą "Grojanti mokykla". Muzikos mokytojas dirba konservatorionui, tačiau dirba pradinėse mokyklose vesdamas įvairius būrelius grupėms mokinių: dudeles, darbukas, vokalą, sintezatorius. Taip pat mokyklose būną pučiamųjų ansambliai, orkestrai arba styginių ansambliai, tokiu atveju atskirai su mokiniais dirba smuiko, violončlės mokytojai.
Kadangi pati dirbu pradinėje mokykloje tai trumpai apie ją.
Pradinė mokykla.
Klasėse būna iki 34 mokinių. Muzikos mokytojas nevisada turi muzikos kabinetą ir juo labiau pianiną. Muzikos vadovėlių nėra, mokytojas remdamasis švietimo ministerijos programa pats pasirenka muzikinius kūrinius ir dainas.
Dirbant pradinėje mokykloje direktorius nori, kad mokytojas ne tik vestu muzikos pamokas, bet ir suburtų chorą ar instrumentinį ansamblį. Pradinėje mokykloje dažnai būna vienas ar du chorai.
Jei direktorius skiria daugiau valandų tai muzikos mokytojas gali suburti muzikines grupes su 5-6kl.
Muzikos pamokose mokinei gali mokintis groti dudelėmis, darbukom, melodikom. Priklausomai nuo to ar direktorius pasiruošes investuoti į instrumentus. Dūdeles žinoma mokiniai perka patys.
Kas apmoka mokytojui atlyginimą? Yra du variantai: švietimo ministerija ir
miesto savivaldybė. Mokytojai turintys bakalauro diplomą ir pedagogo pažymėjimą
gali dirbti Švietimo ministerijai, o tie kurie neturi pedagogo pažymėjimo,
dirba tas valandas, kurias skiria mokyklai miesto savivaldybė.
Nuo ko priklauso mokytojo atlyginimas?
Dirbant švietimo ministerijai mokytojo atyginimas priklauso nuo įvairių
komponentų: išsilavinimo (bakalauras, magistras), darbo krūvio, darbo stažo, jis
dirba pradinėje mokykloje ar vidurinėje, ruošia mokinius egzaminams ar ne, jis
klasės auklėtojas ar ne. Nepamirškime ir
kvalifikacijos t.y. yra lygio kūrį jis pasiekė. Izraelyje nėra mokytojų
metodininkų ir ekspertų. Čia kvalifikaciją skirtoma į 9 lygius. Kad iš pirmo
lygio pereit į antrą( antro į trečią) mokytojas turi išklausyti 120 val
pasirinktų kvalifikacijos kėlimo kursų. Kylant nuo 3 lygio valandų skaičius
išauga iki 180 valandų ir taip tęsiasi iki 9 –to lygio.
Kvalifikacijos kelimo kursai. Mokytojai gali pasirinkti tiek su savo
dalyku susijusius kursus, tiek dalykus, kurie visiškai nesusiję su jų
profesiją. Muzikos mokytojai gali mokintis retorikos, fotografijos, kalbų,
grafinio dizaino, įvairiu Adobe programų (photoshop, premier pro ir t.t.).
Kokie pliusai dirbant švietimo
ministerijai?
Didžiausias pliusas tai kad kas septynius
metus, mokytojas gali išeiti atostogų tai vadinama Šanat Šabaton (poilsio
metai) kurių metu privalo tobulintis t.y.
lankyti kursus, studijuoti. Kaip jie tuos metus išgyvena? Kiekvieną
mėnesį iš mokytojo algos yra atskaičiuojama tam tikra suma, kuri pervedama į atskirą
kvalifikacijos kėlimo fondą. Bet tai yra
būtent tiems poilsio metams skirtas fondas. Kitiems seminarams ir kursams yra
skirta atskira kasa.
Motinystės atostogos Izraelyje trunka trys mėnesius, žinoma
gali jas prasitesti dar trims mėnesiams, tačiau jau savo sąskaita. Tad turiu pasakyt,
kad mano kolegės dirbo iki pat gimdymo ir grįždavo į darbą dažniausiai po pusės
metų.
Švietimo
ministerija siekia, kad su vaikais dirbtų savo dalyko specialistas. Studentas
norintis pradėti dirbti ir gauti algą iš švietimo ministerijos, turi praeiti
80% pedagogikos kursų, įskaitant praktiką. Taip pat jis turi trečiais metais
atlikti „stažą“ t.y. dirbti mokykloje nemažiau 8 frontalinių valandų t.y. su
pilna klase, ( plius 2 individualios su grupelėmis ir 2 tiesiog buvimo mokykloje)
viso 12 valandų per savaitę. Dar vieną
svarbus dalykas, kad pirmieji metai tai lyg bandomasis laikotarpis. Naujam
mokytojui, mokyklos direktorius, paskiria kolegą-konsultantą, kuris turi padėti
tau ir įvertinti tavo darbą metų bėgyje.
Jūs turit su juo kiekvieną savaitę vienai valandai susitikti ir aptarti kylančias problemas
pamokų metu, sunkumus ir kt.klausimus ir
rasti būdus kaip tai išspręsti. Kolega privalo metų bėgyje 4 kartus ateit
stebėti jūsų pamokos ir ją aprašyti. Direktorius taip pat du kartus apsilanko
pamokoje ir Švietimo ministerijos saite palieka atsiliepimą apie tai ar jus
tinkamas šiam darbui ar ne. Ir tik nuo direktoriaus priklauso ar jūs gausit
leidimą dirbti mokytoju ar turėsit vėl iš naujo kartoti stažą. O tai
reiškia, kad jūs dar negalite kelti kvalifikacijos ir gauti didesnę algą.
Tačiau Izraelis neidiali šalis. Būna tokiu
atvejų, kad miesto savivaldybė skiria mokyklai valandas ir direktoriai priima į
mokyklą mokytojus neturinčius šio pedagogikos diplomo . Žinoma, kai darbdavys- savivaldybė, mokytojas netenka privilegijų, kurias turi mokytojai dirbantys
švietimo ministerijai.
Izraelyje,
pradinėse mokyklose dažniausiai priimami specialistai: muzikos , kūno kultūros-jogos,
dailės, technologijų mokytojai. Kiek teko matyt klasės auklėtojas veda tik tuos
dalykus, kuriuos mokėsi universitete ar koledže.
Tai tiek šį kartą. Jei turite klausimų - klauskite, pasistengsiu atsakyti.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą